Het concept van Amazon wordt door veel ondernemingen vergeleken met dat van bol.com of Marktplaats. Ondanks de snelgroeiende potentie van Amazon hebben bepaalde Nederlandse organisaties zich nog niet aangesloten bij Amazon Duitsland, omdat het nog nieuw is voor hun. De Organisaties die zich wel hebben aangesloten zeggen nu ik verover Europa via Amazon, omdat ze nu genieten van hun hoge omzet en hun bekendheid op de wereldmarkt om hun verkopen via Amazon. Er worden drie verschillende mogelijkheden aan ondernemingen geboden om te kunnen adverteren op Amazon. Je hebt de mogelijkheid om te adverteren via gesponsorde productvermelding, deze is de bekendste en meest gebruikte manier van adverteren voor ondernemingen. Bij gesponsorde productvermelding krijgen ondernemingen de mogelijkheid om gesponsorde producten te plaatsen, hierdoor kunnen klanten bij het zoeken naar producten op hun zoektocht al relevante advertenties onderaan of bovenaan de zoekresultaten zien. Dit zorgt ervoor dat deze onderneming meer zal verkopen op Amazon, omdat bij het klikken op de gesponsorde product worden klanten direct verbonden met de webshop van de onderneming. Je kan ook adverteren via Headline research, deze zorgt ervoor dat er een grote banner met het gesponsord product verschijnt boven de zoekresultaten. Webshops hebben bij deze ook nog het voordeel om drie verschillende producten te plaatsen, waardoor de kans groter is dat klanten geïnteresseerd zullen zijn in een van de producten.